Պարտադիր հանրակրթություն. երկու տեսանկյուն

 

Դասարանային դասի երկդասյա կառուցվածքը (առաջին դասին թեմայի բացատրություն,սովորողների առաջադրած հարցերի պարզաբանում և դասարանական առաջադրանքների կատարման մեկնարկ, երկրորդ դասին` դասարանական առաջադրանքների կատարման ավարտ և թվանշանային գնահատում 6 բալանոց համակարգով), տնային առաջադրանքների կատարման մեկամսյա ժամկետը, նախագծային և հետազոտական գործունեության կարևորումը գնահատման համակարգում այսօր սովորողների համար դարձել են սովորական և շատերին թվում է, թե միշտ այդպես է եղել:

Այս նախաբանն ընթերցողը կենթադրի, թե շարունակությունը պարտադիր հանրակրթությանը նոր մոտեցման ներդրման ոդիսականի նկարագրությունը կլինի: Սակայն ինչպես ասել է Անանուն Իմաստասերը. «Երբ հաղթահարում ես ապառաժները, կարևորը ոչ թե նրանց, այլ կամքիդ ու ոտքերիդ ամրությունն է»: Այսօր մենք կարևորում ենք կիրառվող համակարգի դրական և բացասական կողմերի վերհանումն ուսումնական գործընթացի երկու կողմերի` ուսուցչի և աշակերտի, տեսանկյունից:

 

Ուսուցչի տեսանկյուն

                             Դրական կողմեր

  1. Սովորողի մոտ ուսումնական պայմանական ռեֆլեքսի ձևավորումը շաբաթվա նույն օրը, նույն ժամին նոր թեմայի հաղորդման և առաջադրանքների կատարման ճանապարհով;
  2. Դասարանական և տնային առաջադրանքների հստակ մակարդակային տարաբաժանումը;
  3. Դասարանական առաջադրանքների կատարման գործընթացում դասարանի ողջ համակազմի մասնակցությունը;
  4. Գնահատման համակարգի պարզությունը, «բավարար»-ի ցածր, հեշտ հաղթահարելի և «գերազանց»-ի բարձր, դժվար հաղթահարելի շեմերը;
  5. Սովորողի` նյութի ծավալի և մակարդակի ընտրության իրավունքի գործնական կիրառման հնարավորությունը;
  6. Ստեղծական-հետազոտական ներուժի բացահայտման հնարավորությունը:

 

Բացասական կողմեր

  1. Բանավոր և գրավոր խոսքի օգտագործման համամասնության խախտում;
  2. Խմբային աշխատանքի ժամանակ կեղծիքի հնարավորություն;
  3. Բացակա և ներկա սովորողների հնարավորությունների տարբերություն;
  4. Նոր թեմայի բացատրության մակարդակի խոցելիություն սովորողների մտային կարողությունների տարբեր մակարդակների պատճառով:

Աշակերտի տեսանկյուն (Արեգ Գալոյան – 9-րդ դասարան)

                          Դրական կողմեր

  1. Սովորողները, որոնք չեն կարողանում կամ չեն ցանկանում շատ խորացված սովորել տվյալ առարկան, ստանում են գիտելիքի գոնե մինիմալը;
  2. Սովորողները սովորում են կատարել ճիշտ խմբային և անհատական աշխատանք;
  3. Սովորողները սկսում են ճիշտ կիրառել համացանցը;
  4. Սովորողները սովորում են արագ գտնել պետքական ինֆորմացիան:

 

Բացասական կողմ

  1. Ենթագիտակցորեն սովորողի մոտ դասարանական աշխատանքը տպավորվում է որպես ավելի հեշտ տարբերակ, ինչը կարող է հանգեցնել տնային աշխատանքները կատարելուն:

 

Աշակերտի տեսանկյուն (Հուրի Իսկանյան – 9-րդ դասարան)

 

                      Դրական կողմեր

  1. Բացատրությանն անմիջապես հաջորդող դասարանական աշխատանքը;
  2. Տնային աշխատանքների կատարման ժամետը;
  3. Տնային աշխատանքների տարբերակների ընտրության հնարավորությունը:

 

Բացասական կողմ

  1. Բարդ թեմաների բացատրության մեկ դասաժամ տևողությունը, որը զգալիորեն նվազենում է դասարանական առաջադրանքներին լիարժեք պատախանելու հնարավորությունը:

 

Աշակերտի տեսանկյուն (Ալբերտ Ղազարյան – 8-րդ դասարան)

 

Դրական կողմեր  

  1. Ամսվա վերջում տնային առաջադրանքների գնահատումը, որը հնարավորություն է տալիս ամսվա ընթացքում ուղղել թույլ տրված սխալները;
  2. Դասի բացատրությանը զգալի ժամանակ դրամադրելը:

 

Բացասական կողմեր

  1. Դասարանակն առաջադրանքների կատարման համար երբեմն չի հերիքում ժամանակը;
  2. Դասի ընթացքում պատմական ֆիլմեր կամ այլ ուսումնական նյութեր չեն ցուցադրվում:

Աշակերտի տեսանկյուն (Հարություն Ղազարյան – 8-րդ դասարան)

                       Դրական կողմեր

  1. Թույլ սովորող աշակերտները մի քանի անգամ ավելի լավ են հասկանում շարադրվող նյութը, քանի որ 45 րոպեն բավարարում է դասին մոտենալ ըստ խորացվածության և բարդության տարբեր մակարդակների;
  2. Հանարավորչություն կա առանձին-առանձին` անհատապես, պատասխանելու աշակերտների բոլոր հարցերին;
  3. Աշակերտներին հնարավորություն է ընձեռվում տանը մշակելու, համառոտագրելու և սովորելու այն դասը, որը նրանք պետք է պատմեն հաջորդ դասին:

 

Բացասական կողմ

  1. Եթե աշակերտը բացակայում է առաջին դասին, ապա նա բաց է թողնում թեմայի բացատրությունը` ուսուցչի կողմից (նույն թերությունը կար նաև դասավանդման նախորդ տարբերակում):

Աշակերտի տեսանկյուն (Սամվել Բալախչյան – 7-րդ դասարան)

                         Դրական կողմեր

  1. Սովորում ենք ինքներս գտնել տեղեկություն;
  2. Առաջին դասի ընթացքում թույլտվություն ունենք գրելու դասարանական աշխատանքը;
  3. Կարող ենք բոլոր հարցերին պատասխանել բանավոր;
  4. Ուսուցչի բացատրությունները հետաքրքիր են;
  5. Իրավունք ունենք երաժշտություն լսել:

Բացասական կողմեր

  1. Իրավունք չունենք աշխատել զույգերով;
  2. Տեղեկության համար պետք է համացանց:

 

Եզրակացություն

Դասի կազմակերպման քննարկված տարբերակը, բացասական կողմերի վերացմանը միտված քայլերի դեպքում, հնարավոր է կիրառել հասարակագիտալկան առարկաների դասավանդման ժամանակ բոլոր, հատկապես` 7-8-րդ, 10-11-րդ դասարաններում:

 

18-22.04.2016       ©                Աշոտ Տիգրանյան և ընկերներ

Թողնել պատասխան

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Փոխել )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Փոխել )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Փոխել )

Connecting to %s