ՆԱԽԱԳԻԾ
Իրավիճակի նկարագրություն
Վերոհիշյալ դասարանի սովորողների իմացաբանական ներուժը, կամային որակները, հետաքրքրությունների բազմաբովանդակությունը, ինքնաճանաչման կենսականությունը, ինչպես նաև ՀՀ կրթական համակարգում կատարվող փոփոխությունները պարտադրում են ԵՍ-ի բոլոր շերտերի բացահայտմանը և հայրենաճանաչությանը նպաստող նոր դասընթացի ներառում արևմտյան դպրոց-պարտեզի ուսումնական պլանում: Ենթադրվող դասընթացի բովանդակային նյութերը ստեղծվում են դասավանդողի և ընտանեկան դպրոցների համագործակցությամբ, իսկ մեթոդաբանական սկզբունքները և հնարքները փորձարկվում են հիմքում ունենալով երեխայակենտրոնությունը և անհատական ու խմբային առաջընթացի պարբերական արձանագրումը:
Նպատակներ
- Յուրաքանչյուր սովորողի ԵՍ-ի ինքնաբացահայտում, անհատի որակական զարգացում և հասարակայնորեն օգտակար լինելու նպատակադրության ձևավորում;
- Հայրենաճանաչություն բոլոր զգայարանների միջոցով, հոգի, սիրտ, միտք եռամիասնության մշտական կիրառմամբ:
Խնդիրներ
- Սերտ համագործակցության ապահովում դասավանդող – սովորող – ծնող համակարգում;
- Սովորողների արշավային կարողությունների զարգացում;
- Դաշտային աշխատանքի` ազգագրական, բանահավաքչային նյութի ձեռքբերման, ունակությունների սաղմնավորում;
- «Պատմության վերակառուցում» մեթոդաբանության յուրացում սովորողների և ծնողների կողմից:
Դասավանդման հիմնական մեթոդները
- Անցյալի իրականության վերակառուցում;
- Քննարկում-բանավեճ;
- Նախագծային աշխատանք;
- Անհատական և խմբային հետազոտական աշխատանք;
- Ուսումնական ճամփորդություն;
- Շնորհանդեսային հրապարակումներ;
- Դաս-դասախոսություն
Գնահատում
Իրականացվում է սովորողի առաջընթացի և/կամ դրան խանգարող գործոնների գրավոր վերլուծականի միջոցով:
Բովանդակություն և կարողություն
Թեմա 1
Ես և իմ գերդաստանը
- Յուրաքանչյուր սովորող բնութագրում է իրեն երեք տարբերակներից որևէ մեկով` բանավոր ֆիզիկական միջավայրում, գրավոր հղված իր ընտրած հասցեատերերին, գրավոր միայն իր համար;
- Բանավոր կամ գրավոր պատում իր ընտանիքի և նրա անդամների մասին, ծնողների կյանքի հիմնական փուլերի իմացություն, եղբայրների և քույրերի էական հատկանիշների իմացություն (կազմակերպման ձևը` բանավոր ֆիզիկական միջավայրում, գրավոր էլեկտրոնային միջավայրում);
- Գերդաստանի պատմության ուսումնասիրում (ծնողների հետ ֆիզիկական միջավայրում) և հրապարակում, տոհմածառի կազմում (սովորողի բլոգում):
Թեմա 2
Ես և իմ հայրենիքը
- Կազմի իր և ծնողների ծննդավայրերի հատակագիծը, հնարավորության դեպքում այցելելով այնտեղ (նախագծային ճամփորդությունների իրականացում);
- Կազմի իր մարզի քարտեզը և մեկնաբանի այն (առցանց տարբերակ);
- Կարողանա տալ Հայկական լեռնաշխարհի աշխարհագրական նկարագրությունը (քննարկում ուսումնական ճամփորդության ընթացքում կամ առցանց):
Թեմա 3
Ես և իմ հայոց լեզուն
- Պատկերացում կազմի հայերենի ծագման և պատմական փոփոխությունների փուլերի մասին (գործընկեր մասնագետի դաս ֆիզիկական միջավայրում);
- Ճարտասանական հնարքների ուսուցում (ֆիզիկական միջավայր և երկխոսություններ);
- «Ես և մայրենին» էսսեների հեղինակում (էլեկտրոնային հրապարակումներ և առցանց քննարկումներ):
Թեմա 4
Ես և իմ պետությունը
- Իմանա հայկական պետությունների պատմական հերթափոխության մասին (դաս-դասախոսություն);
- Կարևորի պետությունը որպես ազգի ինքնակազմակերպման բարձրագույն ձև և իր ԵՍ-ի լիարժեք դրսևորման գործոն (բացօթյա կամ առցանց քննարկում);
- Պատկերացում ունենա այլ, առաջին հերթին` հարևան, պետությունների հետ ՀՀ հարաբերությունների մասին (առցանց քննարկում և հետազոտական աշխատանքի թեմա):
Թեմա 5
Ես և իմ ազգը
- Հայոց ծագումնաբանության վարկածների խաղարկում պատմության վերակառուցման մեթոդաբանությամբ ուսումնական ճամփորդության ժամանակ կամ ընտանեկան դպրոցում, համապատասխան տեղեկույթի փոխանցումից հետո;
- Հայոց մշակույթի գագաթների փաստարկված իմացություն (քննարկում ֆիզիկական կամ առցանց միջավայրում, հետազոտական աշխատանք);
- Իմանա ավանդապատումներ, նաև` իր գրառած, տոները կատարի իր ծիսական հանդերձանքով ըստ ազգային, եկեղեցական, ազգագրական շրջանների օրացույցի (ընտանեկան դպրոցներում դասավանդողի խոհրդատվական աջակցությամբ):
Թեմա 6
Ես և իմ հայրենիքի էթնիկական գույները
- Մեր հանրապետությունում ապրող ազգային փոքրամասնությունների, նրանց բնակության վայրերի և առանձնահատկությունների իմացություն (դաս-դասախոսություն և ուսումնական ճամփորդություն);
- Մեկ օր ազգային փոքրամասնության ներկայացուցչի ընտանիքում (ծնողի և սովորողի ընտրությամբ);
- Մշակույթների փոխհարստացում (հետազոտական աշխատանք):
Թեմա 7
Ես և իմ ազգի էպոսը
- «Սասնա ծռեր»-ի համահավաք տեքստի յուրացում (առցանց քննարկումների շարք և էսսեների հրապարակում);
- Սովորողի ընտրած հատվածների պատմական վերակառուցում բնության գրկում և/կամ ընտանեկան դպրոցում;
- Էպոսը որպես յուրաքանչյուրի ԵՍ-ի էթնիկական բաղկացուցչի գաղտնարանի բանալի և հզոր պետության կառուցման ուղեցույց (առցանց քննարկում):
Թեմա 8
Ես, իմ էպոսը և այլոց էպիկական պատումները
- Մյուս ժողովուրդների էպոսների բովանդակության իմացություն և համեմատական վերլուծություն (աշխատանք ընտանեկան դպրոցում);
- Էպիկական պատումների այլ տեսակների ուսումնասիրություն (հետազոտական աշխատանք դասավանդողի խորհրդատվությամբ);
- Սովորողի ընտրած էպիկական պատումի որևէ հատվածի վերակառուցում բնության գրկում և/կամ ընտանեկան դպրոցում:
Թեմա 9
Ես և իմ ազգային խաղերը
- Հայոց ազգային խաղերի ուսուցում (գործնական պարապմունք);
- Հայոց ազգային խաղերի փոփոխությունների հետազոտում (էլեկտրոնային հրապարակումներ և առցանց քննարկումներ);
- Ազգային խաղերի ուսուցում «Կրթական ինքնավարություն» նախագծով:
Թեմա 10
Ես և իմ ազգի արժեհամակարգը
- Արժեհամակարգը որպես ԵՍ-ի դրսևորման հիմնաքար (քննարկում ֆիզիկական և առցանց միջավայրերում);
- Հայոց արժեհամակարգի պատմական փուլերի իմացություն (դաս-դասախոսություն և քննարկում առցանց տարբերակով);
- Արժեհամակարգին սպառնացող վտանգների դեմ պայքարի միջոցների յուրացում յուրաքանչյուր սովորողի կողմից (դասընթացի ուսումնասիրման ողջ ընթացքում դասավանդողի և ծնողների գլխավոր հիմնախնդիրը):
30.07 – 07.08.2020 © Աշոտ Տիգրանյան
Ծնողներ`
Աշխեն Քեշիշյան
Լուսինե Միրզոյան
Մարիա Նիկողոսյան
Արմինե Սարգսյան
Սովորողներ (V դասարան)`
Արեգ Հարությունյան
Դավիթ Մուրադյան
Սամվել Մխիթարյան
Արեգ Քեշիշյան